3

11

Архів з дошки оголошень: Унікальні кадри Другої світової війни


Український фотограф Артур Бондар побачив оголошення про те, що сім'я невідомого радянського фотографа часів Другої світової війни продає його роботи. Купивши архів і відсканувавши негативи, Бондар виявив рідкісні фронтові знімки військового фотографа Валерія Фаминского, який знімав все - від звільнення Севастополя до повної капітуляції фашистської Німеччини.

 джерело https://birdinflight.com

Артур Бондар 33 роки
Український фотограф. Народився в Кривому Розі, живе в Москві. Вивчав документальну фотографію і права людини в університеті NYU Tisch School of the Arts в Нью-Йорку. Переможець Фонду документальної фотографії США, володар стипендії Magnum Foundation з прав людини і гранту National Geographic. Зараз бере участь в освітній програмі фотоагентства VII Photo і продовжує роботу над персональними і груповими проектами в Україні, Росії та інших країнах. Співзасновник журналу Blueframejournal і член міжнародної команди журналу про фотографію Raw View Magazine.
- Всі ми марно витрачаємо величезну кількість часу в соціальних мережах. Але іноді саме соціальні мережі можуть допомогти знайти щось особливе і дуже важливе. У серпні 2016 року хтось із моїх друзів в фейсбуці зробив пост про те, що хтось продає негативи радянського фотографа часів Другої світової війни. Мене з дитинства цікавила історія. Можливо, тому я і став фотографом. Період Другої світової мені особливо близький - в той час дві мої бабусі були вивезені з України на примусову роботу до Німеччини. З дитинства я пам'ятаю їхні розповіді про події, які відбувалися з ними під час війни. Одна з бабусь працювала на торф'яної фабриці, а друга була гувернанткою в австрійській родині. Набагато пізніше мій інтерес вилився у великий проект про ветеранів «Підписи війни», який був опублікований у вигляді книги в 2015 році.
Своїм ходом на перев'язку. Німеччина, р-н Зееловских висот. Апрель, 1945 рік
Переливання крові в медпункті. Берлін. Травень, 1945
Вивіз поранених на собаках з поля бою. Німеччина, р-н Зееловских висот. Апрель, 1945 рік
Проводи загиблих товаришів. Східна Німеччина. Апрель, 1945 рік
Вивантаження поранених в медичний пункт на Фрідріхштрассе. Берлін, 30 квітня 1945 року
Валерій Фаминский
Радянський фотохудожник. Народився в 1914 році в Москві. Фотографією зайнявся в 1928 році. З 1932 року працював фотолаборантом, після - завідувачем фотолабораторією. З 1943 року служив фронтовим фоторепортером Червоної армії, побував на семи фронтах Другої світової війни. Брав участь у визволенні Севастополя і входження радянських військ до Берліна. Після війни влаштувався фотохудожником в московське відділення Художнього фонду УРСР. У 1979 році Спілка художників СРСР організував персональну виставку робіт Фаминского під назвою «50 років з фотокамерою по військовим і мирним дорогах».
Коли я побачив цю публікацію в фейсбуці, я відразу зайшов на сайт безкоштовних оголошень «Авіто», де було розміщено оголошення. В оголошенні було написано, що сім'я радянського фотографа продає його фронтові негативи. Я написав продавцеві, і на наступний день ми зустрілися, щоб подивитися негативи. Ціна архіву була дуже високою, особливо для фотографа-фрілансера, і я почав безуспішно торгуватися. Завдяки тому, що у мене були гроші від продажу моєї книги «Тіні зірки Полин», я зміг придбати цей унікальний архів. Також я дізнався ім'я фотографа - його звали Валерій Фаминский.
Коли фотограф Валерій Фаминский помер, його дружина дбайливо доглядала за архівом. А коли померла дружина, спадкоємці знайшли цей архів в старій квартирі, де жили батьки. Нікого з них не цікавила фотографія, і вони вирішили продати цей архів. Коли я запитав, чи не цікавився хто-небудь з музеїв такими унікальними кадрами, мені відповіли, що багато музеїв хотіли б отримати цей архів, але безкоштовно, так як у держави немає бюджету на придбання архіву. Мене це просто шокувало, це звучало для мене просто обурливо. З першого погляду на негативи я зрозумів, що дивлюся на унікальний матеріал, який не бачив ніде досі. Це в більшості своїй невідомий шматок історії для звичайних людей, навіть для громадян колишнього СРСР. По знімках видно, що Фаминский щиро цікавився долями людей по обидва боки барикад.
Фаминский щиро цікавився долями людей по обидва боки барикад.
«Рана - раною, а справа - справою». Берлін. Травень, 1945 рік
Люди прибирають вулиці Берліна. Травень, 1945
Берлін. Травень, 1945 рік
Берлін. Травень, 1945 рік
Біля стін Рейхстагу. Розчищення берлинцами вулиць міста. Берлін. Травень, 1945 рік
Німеччина, квітень-травень, 1945 рік
Німеччина, квітень-травень, 1945 рік
На наступний день після покупки архіву я полетів на зйомки в Калінінград, а архів поставив в комору. Повернувшись додому через два тижні, я почав сканувати негативи. Негативи були порізані покадрово, кожен був акуратно загорнутий в шматок паперу. Всі вони були пронумеровані і підписані. Чим більше я сканував, тим більше занурювався в історію подій Другої світової. І тільки тоді я зміг повністю оцінити цей унікальний шматок нашої невідомої історії.
Берлін, 1945 рік
У 1941-му - відгукнулось, в 1945-му - відгукнулося. Передмістя Берліна, травень 1945 року
Оповіщення населення про капітуляцію фашистської армії. Берлін, 8 травня 1945 року
Німеччина, квітень-травень 1945 року
Берлін, 1945 рік
Німеччина, квітень-травень 1945 року
Німеччина, квітень-травень 1945 року

Немає коментарів:

Дописати коментар

Оставляйте свои комментарии

ПОДЕЛИСЬ

Стрелки

бесплатная раскрутка сайта Карта сайта